Liczba stron: 100
Cena: 9.99 zł
Wydawca: Independent Press
Redaktor naczelny: Marcin Górecki
Z-ca red. naczelnego: Marcin Sikora, Michał Mielcarek
Zespół redakcyjny: Patryk Bukowiecki, Krzysztof Janicki, Paweł Kazimierczak, Miłosz, Andrzej Mądrzak, Michał Szymczak, Adam Zdanowski
Oprawa graficzna: Independent Design Group
Druk: Elanders
Wstęp
Coś drgnęło w powietrzu i zmieniło się po tegorocznym E3 mam wrażenie, że bezpowrotnie. Microsoft pogrzebał swoją szans zaprezentowania swoim obecnym klientom, a więc posiadaczom Xboxa (których określa się przecież mianem hardcore’owych graczy, bo to posiadacze Xboxa kupują najwięcej kipiących testosteronem strzelanin, i to oni najwięcej czasu spędzają na graniu w sieci) że Project Natal pardon, Kinect, będzie czymś więcej, niż tylko rozbudowanym o nowe funkcje EyeToyem. Oczywiście chciałbym się mylić, ale nie wyobrażam sobie w jaki sposób podłączenie Kinecta do Xboxa 360 ma wzbogacić moje „doświadczenie” płynące z obcowania z grami, z którymi spędzam wolny czas; co takiego zaoferuje mi Kinect, czego nie jestem w stanie zrobić przy pomocy joypada? Mam chodzić przed telewizorem w kolejnej Forzie, żeby obejrzeć samochód z każdej strony? Gibać się na boki spływając pontonem rwącą rzeką? Odbijać lecące w moją stronę kule? Dajcie spokój. Oczywiście nie twierdzę przez to, że Mictosoft strzelił sobie w stopę – oni po prostu szukają nowych klientów i być może dzięki Kinectowi ich znajdą, a dla hardcore’owej braci szykują przecież Gearsy i Halo. Tyle, że nie widzę grania bez kontrolera w coś, co nie jest rozdmuchaną minigrą. Każdy, absolutnie każdy z branży, z kim rozmawiałem na temat Kinecta, jest zawiedziony i rozczarowany. Nadzieje prysły jak bańka mydlana.
Sony z kolei promuje 3D i nie powinniśmy się temu dziwić, bo japoński koncern zawsze próbował przecierać nowe szlaki. Walkman, Betamax, mini-dysk, Blu- ray i tak dalej. Oczywiście nie wszystkie z tych pomysłów zagrały, ale takie jest ryzyko wprowadzania nowych technologii. Istotne jest to, że 3D będzie w grach opcjonalne, a nie obligatoryjne, a mogę się założyć, że za niecały rok niemal sto procent sprzedawanych telewizorów będzie miało naklejkę 3D ready . Z kolei Move a to – wydawałoby się – bezpieczna ścieżka; przecież to praktycznie sprawdzony już od lat willot plus mieszanka core’owych i casualowych tytułów. Core’owcy już wygrali – zapewne każda strzelanina fps i tpp od tej jesieni będzie opcjonalnie, warto powtórzyć – opcjonalnie – wspierać Move, natomiast czy uda się podbój rynku graczy niedzielnych? Oto jest pytanie.
Nintendo to, Nintendo. 3DS zawojuje świat, a Ninny przytuli na każdym egzemplarzu parę jenów. To przecież jedyna firma z Wielkiej Trójki, która nie dopłaca do konsol nawet w momencie premiery. Czekamy i czekamy aż w końcu Big N zainteresuje się naszym rynkiem i… Nie możemy się doczekać. Broda już mi urosła do pasa od tego czekania; chyba zacznę zaplatać ją w wikińskie warkocze. Niemniej, pozostaję przy nadziei.
No dobra; to lecimy z lipcem w tym miesiącu trzy duże strzały to reportaże na temat murowanych hitów: Assassin’s Creed: Brotherhood, inFAMOUS 2 oraz Gears of War 3. Mielu opracował megaraport z E3, w którym dzieli się wrażeniami z kontaktu z premierowymi grami, mamy też sporo recenzji, jak na ten okres – choćby MGS Peace Walker, Singularity czy LEGO Harry Potter. Stay frosty i do przeczytania za miesiąc – widzimy się na początku sierpnia. //Gulash
Spis treści
003 Spis treści
004 Wstęp
006 Newsflash
006 Electronic Entertainment Expo
008 Nintendo 3DS
009 PlayStation Move
010 Kinect dla Konsoli Xbox 360
012 Driver: San Francisco
013 Dead Space 2 / Bulletstorm
014 Castlevania: Lords of Shadow / Motorstorm: Apocalypse
016 Kane & Lynch 2: Dog Days / Enslaved: Odyssey to the West
017 Star Wars: The Force Unleashed II
018 Mafia II
020 Rage
022 Twisted Metal / Sorcery
024 Red Faction Armageddon / Mortal Kombat
026 The Legend of Zelda Skyward Sword
027 Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds / Metroid: Other M
028 Fable III / Spiderman: Shattered Dimensions / Gran Turismo 5
029 Need for Speed Hot Pursuit
030 Vanquish
031 Achievement Unlocked
032 Raport – Gears of War 3
040 Specjał – Kij i marchewka
042 Raport – Assassin’s Creed Brotherhood
050 Specjał – Jak nie sprzedać gry w siedmiu prostych krokach
052 Raport – inFamous 2
058 Recenzje
059 Clash of the Titans (ps3, x360)
060 Metal Gear Solid Peace Walker (psp)
064 Aqua: Naval Warfare (x360)
064 Raystorm HD (ps3, x360)
064 Voodoo Dice (ps3, x360)
064 After Burner Climax (ps3, x360)
065 Trauma Team (wii)
066 Mass Effect 2: Overlord (x360)
066 Dragon Age – Początek: Kroniki Mrocznych Pomiotów (ps3, x360)
066 Iron Man 2 (ps3, x360)
067 Modnation Racers
068 Lego Harry Potter Years 1-4 (ps3, x360, wii)
070 Last Rebellion (ps3)
071 Joe Danger (ps3)
072 Sniper: Ghost Warrior (x360)
073 Earthworm Jim HD (ps3, x360)
073 Doom II (x360)
073 Ben 10 AF: The Rise Of Hex (x360)
073 Things on Wheels (x360)
074 Blue Dragon: Awakened Shadow (nds)
074 Legend of Kay (nds)
074 Dementium II (nds)
075 Prince of Persia: The Forgotten Sands (psp)
076 Alpha Protocol (ps3, x360)
078 What Did I Do To Deserve This, My Lord? (psp)
078 LittleBigPlanet: Game of the Year Edition (ps3)
079 Green Day Rock Band (ps3, x360)
080 Singularity (ps3, x360)
082 Naruto Shippuden Ultimate Ninja Heroes 3 (psp)
083 SBK X Superbike World Championship (ps3, x360)
084 Toy Story 3 (ps3, x360, wii)
086 Retroplus – Turbografx-16
088 Zanim wciśniesz start czyli 10 najlepszych intro? intr? in… no, filmików wprowadzających do gier
090 Potrzeba prekości
092 Martwe piksele
092 Dziesięć lat minęło
093 Zagubione w czasie – Starpath Supercharger
093 Powrót do przeszłości – MDK
094 Prenumerata
095 FAQ
098 Finisher
Najlepiej ocenione: Metal Gear Solid Peace Walker (9.3), After Burner Climax (8.3), Lego Harry Potter Years 1-4 (8.5), Joe Danger (9.0), Earthworm Jim HD (8.2), Dementium II (8.0), LittleBigPlanet: Game of the Year Edition (9.6), Toy Story 3 (8.2)
Najsłabiej ocenione: Voodoo Dice (3.5), Ben 10 AF: The Rise Of Hex (3.5)