CD-Action Gothic

Liczba stron: 148
Cena: 35 zł
Wydawca: Gaming Tech Esports Media SA
Redaktorzy prowadzący: Barnaba Siegel, Witold Tłuchowski
Zespół redakcyjny: Konrad Andrzejewski, Szymon Dakowicz, Dawid Dębski, Stanisław Falenta, Rafał Fluderski, Julia Gniazdowska, Arkadiusz Kamiński, Paweł Kicman, Karol Laska, Karol Łukowski, Piotr Malinowski, Łukasz Morawski, Jacek Paśnik, Zbyszek Piotrowicz, Paweł Raban, Krystian Smoszna, Szymon Szkucik, Jan Wojciechowski

CD-Action Gothic okładka

Wstęp

Witamy W Kolonii

Nie będziemy zaczynać od punktowania powodów, dla których Gothic stal się fenomenem, bo pół strony na to zdecydowanie nie wystarczy. Zresztą tak naprawdę cały niniejszy numer specjalny CD-Action jest odpowiedzią na pytanie, cóż się takiego stało – i nadal dzieje – że owa polska niemiecka produkcja cieszy się w naszym kraju równie dużą popularnością, co Heroes of Might and Magic III czy seria Wiedźmin.

Niełatwo było zawrzeć, tu cały mikroświat twórczości, który wciąż poszerzają fani. Chociaż zwiększyliśmy liczbę stron do blisko 150 stron względem numeru o serii HoMM, i tak nie obyło się bez cięć. Koniecznie zatem odwiedźcie naszą stronę cdaction.pl, bo tam znajdziecie kilka bonusowych tekstów.

To dopiero drugi numer specjalny, możemy już jednak mówić o pewnej tradycji, jeśli chodzi o zawartość pisma. Po raz kolejny staraliśmy się połączyć stare z nowym. Z jednej strony więc opowiadamy dzieje całego uniwersum Gothica od A do Z: omawiamy wszystkie odsłony (w tym te niekoniecznie lubiane) opisujemy historię Piranha Bytes czy kulisy powstawania pierwszej części gry -na ten temat rozmawiamy także Z Tomem Putzkim, współzałożycielem studia. Z drugiej zaś strony chcemy celebrować działania społeczności, która znów współtworzyła nasz magazyn stąd opowieści o larpie, rozważania o Bezimiennym i ekonomii Kolonii Karnej. Przybliżamy również najlepsze mody oraz przeprowadzamy długi, sycący wywiad z Mateuszem Pawłowskim, głównym producentem Kronik Myrtany. Opowiedział nam nie tylko o procesie twórczym, ale też zdradził co nie pojawiło się w modzie w wyniku cięć, a co zawita do niego w kolejnej, dużej aktualizacji.

Głodnych dalszych nowości, o których w momencie premiery pisma nie przeczytacie w internecie, zapraszamy natomiast w szczególności do naszego reportażu o produkcji Gothic Remake. Reinhard Pollice, szef studia Alkimia Interactive, zdradził nam masę sekretów i pokazał dwa konkretne nagrania prosto z Górniczej Doliny, które nieprędko ukażą się w sieci.

Cóż za wspaniałe czasy, aby być fanem Gothica!

Barnaba Siegel i Witold Tluchowski

Spis treści

003 Wstęp / Spis treści

004 Seria Gothic
004 Fenomen serii Gothic
010 Gothic Remake od kuchni. Jaka to będzie gra?
018 Wywiad z Tomem Putzkim
024 Gothic. Recenzja sprzed lat (9)
030 Kulisy powstania pierwszej części
036 Gothic. Pierwszy raz w kolonii karnej
038 Historia (częściowo) rekontynuowana
046 Gothic II. Kontynuacja idealna
048 Gothic II: Noc Kruka
050 Wyboista droga do Gothic 3
056 Gothic 3. Zawiedzione nadzieje
059 Gothic 3: Zmierzch bogów
060 Apologia Gothica 3
062 Dwie drogi. Losy Pirahna Bytes i serii Gothic po „trójce”
068 Arcania: Gothic 4. Fałszywy Gothic

070 Gothic inaczej
070 Gothic, Gothic w Ameryce
073 Gothic Classic na Switch
074 Polskie wydania Gothiców
076 Czy Gothic naprawdę był drewniany, kiedy wyszedł?
079 Gameplay tak zepsuty, że aż emergentny
080 Prawdziwa magia Gothica, czyli monopole i siły nacisku
082 Znaczenie Bezimiennego
084 Gothicowe nieścisłości
086 Losy NPC po upadku bariery

094 Piranha Bytes
094 Historia Piranha Bytes
098 Risen. Ostatni taki Gothic
100 Risen 2: Dark Waters
102 Risen 3: Władcy tytanów
104 Elex 1 i 2

106 Społeczność
106 Kroniki Myrtany: Archolos
108 Wywiad z Mateuszem Pawłowskim. Dzieje Kronik Myrtany
118 Wspaniały świat modów
126 Jak zacząć z Gothikiem Online?
129 Drukujemy memy
130 Gothic DIY
132 Gdy larp spotyka się z grą
134 Próbuję ogarnąć umysłem Larp Gothic. „To jest jak Matrix”
140 Gdy sama gra to za mało
144 Bury Zenek i przyjaciele

Mega plakat