Liczba stron: 132
Cena: 35 zł
Wydawca: Gaming Tech Esports Media SA
Redaktor naczelny: Arkadiusz Kamiński
Autorzy tekstów: Jan Baryła, Marcin Borkowski, Kacper Derwisz, Przemysław Dobosz, Krystian Falkowski, FireStorm, Marcin Giełzak, Patryk Grodkowski, Michał Hyla, Mateusz Kalicki, Dawid Kask, Grunio pan Kawa, Łukasz Kostka, Szczepan Kozal, Dorian Loewe, Michał Palarczyk, Zbigniew Aleksander Piotrowicz, Adam Saczko, Michał Skąpski, Łukasz Stelmach, Cezary Waś, Roksana Wójcińska

Wstęp
Kochani Ceytelniey!
Wyobraźcie sobie alternatywną rzeczywistość, w której świat stanął na głowie, a arhn.eu nigdy nie powstało – przynajmniej nie w znanej wam dzisiaj formie. Co gdybyśmy postawili na druk zamiast tworzyć kanał na YouTubie? Znaczy, ja wiem co. Pewnie jak większość przedstawicieli tego medium bylibyśmy dziś karykaturalnym szkieletem, gdzieś na uboczu branżowej historii. Ale co gdyby nie? Gdybyśmy wbrew wszystkiemu przetrwali jako magazyn o grach?
W rękach trzymacie owoc niemal dwóch lat pracy około 30 osób. W 2025 roku będziemy obchodzić swoje piętnastolecie! Dziesiąta rocznica została przygnieciona ciężarem pandemii zależało nam, żeby tym razem nic już nie stanęło na naszej drodze, byśmy mogli świętować wraz z Wami urodziny naszego projektu, który rozrósł się w sposób, jakiego żadne z nas nie mogło przewidzieć.
Magazyn arhn.eu jest podsumowaniem piętnastu lat działalności serwisu (nie wiem, kiedy zleciało!). Naszą skromną, fizyczną pamiątką celebrującą tę maleńką subkulturę wykreowaną przez naszą społeczność. Na potrzeby stworzenia magazynu z redakcyjnej emerytury powrócili wasi ulubieni autorzy, w tym ci, którzy nie publikowali na naszych wirtualınych łamach od ponad dekady! Ze stronic znów przemówią do was Łukasz Stelmach vel Ichabod, Neko, Johnny, Dorczenzo i wiele innych dawnych ikon arhn.eu, ale też twarze dobrze znane świeższej części widowni: Redaktor Kebab, Palar, Pan Dibbler, Viatoro czy Adzior, najprzystojniejszy Pokédziałkowiec. Przeczytacie felietony ponad 20(!) aktualnych i wcześniejszych współpracowników redakcji, a także zaprzyjaźnione z nami legendy branżowej publicystyki. Wspaniale było móc odświeżyć stare znajomości i zobaczyć, z jaką ekscytacją nasi redakcyjni przyjaciele zareagowali na możliwość wybrania się znowu w tę wspólną drogę. Normalnie niczym „We’re putting the band back together!” z „The Blues Brothers”!
Celem było stworzenie arhn.eu na papierze – tekstów bez terminu ważności i poruszających szeroką gamę tematów, w tym takich, które bardziej nadawały się naszym zdaniem do przedstawienia w formie pisanej zamiast bliższego nam wideo. Między gamingowe felietony wpletliśmy również garść artykułów bardziej osobistych, poruszających tematy związane bezpośrednio z naszą redakcją. W jednym z nich wraz z Neko przybliżamy wam kilka projektów, które nigdy nie powstały. Mentos opowiada natomiast, jak nasza społeczność ukierunkowała jego życie.
Nie będę ukrywał, że było to dla nas przedsięwzięcie ogromne i obce. Nigdy wcześniej nie tworzyliśmy tekstów do magazynu ani też nie musieliśmy przechodzić procedury składania od zera całego czasopisma. Cały proces okazał się diablo skomplikowany i gdyby nie pomoc oraz doświadczenie naszych przyjaciół z CD-Action pewnie nadal próbowałbym łączyć strony klejem biurowym i zszywaczami. Nic więc dziwnego, że i jego realizacja zajęła nam aż dwa lata. Mam nadzieje, że wybaczycie nam potencjalne niedociągnięcia. Włożyliśmy w ten projekt całe serce i liczę, że uda wam się to wyczuć, wertując owo nietypowe dla nas dzieło!
W imieniu swoim, całej redakcji i wszystkich, którzy przyczynili się do realizacji tej, jak mi się wydawało, niemożliwej misji: dziękuję, że jesteście z nami!
Arek Dark Archon” Kamiński
Redaktor Naczelny arhn.eu
Spis treści
002 Wstęp
003 Spis treści
004 Dziedzictwo w pikselach
008 Hellblade i psychoza
014 Pokemony przyprawiły mnie o syndrom sztokholmski
017 Save scumming niszczy mi życie
018 Chiny są bliżej, niż myślicie
024 Czy gra musi być 10/10, żeby sprawić radość?
028 GRAnic coraz mniej
030 Melodia życia, czyli Final Fantasy IX
032 PICO-8. Wirtualna konsola do tworzenia gier
036 Marzenia o łapaniu stworków na PSX
042 Strach w pikselach zaklęty
046 Chcesz robić gry? No to rób!
050 Święci z katakumb. Religijne i historyczne inspiracje w Blasphemous
056 Wszędzie razem, czyli geneza i losy japońskiej maskotki Sony
058 Mea culpa, mea maxima culpa(?)
060 Japońskie gry, a sprawa polska
063 Za szybą
064 Bijatyki – nisza, która wciąż ma cios
066 Dlaczego gracze mają dość gier AAA?
069 Save Point. Chwila przerwy
070 Czy adaptacje gier czeka sukces na miarę Marvela?
072 Narodziny elektronicznego strachu
078 Hexy, krzaczki i ogonki: o ROM hackingu z weteranem
084 Keep on keeping on – samotność i budowanie więzi w Death Stranding
090 Miałem marzenie
093 Pryskający wspomnień czar
094 Game? Pass. Felieton o tym jak Xbox Game Pass zabił we mnie gracza
098 Muzyka z Final Fantasy, czyli więcej niż soundtrack
100 Starsza na dłużej
103 Niewygodna szansa gier
104 Kalafior.tk: Retrospektywa z Maciejem Lamberskim
108 Dorosła strona Nintendo
110 Od pendraka w trawie do Andrzeja w Dyskrecji, czyli z pamiętnika indyka
113 Multiplayer umarł
114 Zrobienie darmowej gry się opłaca (*)
118 Światy równoległe – projekty, których nie było
124 Jak arhn.eu uratowało mi życie
127 Listy do redakcji
130 Hala sławy patronów