W kioskach, na allegro oraz w sklepie pixela dostępny jest już nowy numer magazynu PSX Extreme, tym razem z numerkiem 318.
Autorzy tak piszą o nowym numerze:
Idą zmiany. Sony zamknęło jedno ze swoich kultowych studiów, Microsoft wydaje gry na PS5, Michał Walkiewicz odszedł z Filmwebu, i tylko taki Perez ciągle nie nauczył się grać w piłkę tak dobrze jak ja. Wszystko się zmienia, czas pędzi przed siebie niczym dawny Sonic, człowiek kupił sobie kolejny abonament serialowego giganta, by obejrzeć w końcu to Halo, ale nie ma kiedy znaleźć na to czasu. I tylko PSX Extreme co miesiąc dojeżdża niczym ta stara, zasapana lokomotywa.
Choć w tym miesiącu dojechała z mocnym opóźnieniem stąd numer łączony – luty/marzec. Trwają bowiem intensywne rozmowy odnośnie przyszłości magazynu i nowego wydawcy o czym będziemy Was informować na bieżąco. Kolejny numer ma pojawić się na początku kwietnia.
Początek roku miał być ogórkowy, ale coś chyba nie wyszło. Recenzujemy aż 36 gier, w tym sporo potencjalnych hitów jak Final Fantasy VII Rebirth, Helldivers 2, Banishers: Ghosts of New Eden, Granblue Fantasy: Relink, The Thaumaturge czy Skull and Bones. Są też indycze perełki, które niespodziewanie wybiły przed szereg, a jedna wyrwała nawet Kaliego z kapci. A jako że sporo się dzieje w branży, tym razem w Tematach Numeru i Co nowego poczytacie obszerne artykuły o powodach masowych zwolnień w segmencie gier, najbardziej obiecujących produkcjach, które deweloperzy skasowali w ostatnich latach (o niektórych dowiedzieliśmy się tylko dzięki wyciekom danych) czy coraz większym nacisku na abonamenty cyfrowe, wraz z listą, zawartością i ceną tych najważniejszych, aby pomóc wam w wyborze.
Piszemy też jak optymalizuje się gry na konsole i na czym ten proces w ogóle polega, mamy wywiad z twórcą konsolowej wersji Project Downfall, który opowiada o tym jak magazyny PSX Extreme znalazły się w jego grze jako znajdźki, przyglądamy się też mrocznym czasom inwokacji i jak ten element historii przenoszono do gier. Premiera Suicide Squad to doskonała okazja, by poznać komiksową, filmową i serialową historię tych antybohaterów, a wciąż niesłabnące echa premiery Alan Wake 2 skłoniły nas do napisania artykułu, w którym przyglądamy się obłędom w jakie wpadali najbardziej znani pisarze horrorów na świecie.
Myślę, że wielu czytelnikom spodobają się także artykuły o tym, jak różnią się anglojęzyczne i japońskie wydania tych samych gier, kulisach powstawiania i „porażki” Days Gone, jednej z najbardziej niedocenionych gier na PS4, historia uniwersum „Facetów w czerni”, która ma ważne epizody w grach wideo czy analiza tego, jak wyglądają w grach i jak projektowane są systemy zdrowia (apteczki z Tomb Raidera zawsze w serduszku!). No i mamy coś dla fanów Mission Impossible.