CD-Action 01/2025 od dziś w sprzedaży

Jeśli czekacie na świeżutki numer magazynu CD-Action 01/2025 to dziś trafił do sprzedaży. Nieco wcześniej dostępne było e-wydanie.

A oto co znajdziemy na jego łamach:

Intro

  • 2024? Pięć na dziesięć – obszerne podsumowanie, z którego dowiecie się, co o tegorocznych produkcjach myślą członkowie naszej ekipy i przyjaciele redakcji, których możecie znać z internetu oraz „creditsów” głośnych polskich gier

Gramy

  • Delta Force (wrażenia z wersji beta, autor: DaeL)
  • Dragon Age: Straż Zasłony (autor: Łukasz Morawski)
  • Call of Duty: Black Ops 6 (autor: Krigor)
  • EA Sports FC 25 (autor: Tomasz „Ninho” Lubczyński-Wojtasz)
  • Silent Hill 2 (autor: Tomasz „Ninho” Lubczyński-Wojtasz)
  • Warhammer 40,000: Space Marine II (autor: Cursian)
  • Astro Bot (autor: Karol Laska)
  • Frostpunk 2 (autorka: Ranafe)
  • Metaphor: ReFantazio (autor: Radosław Pisula)
  • Age of Mythology: Retold (autor: Rafał „Gailantar” Sankowski)
  • Test Drive Unlimited Solar Crown (autor: Krzysztof „Otton” Kempski)
  • Enotria: The Last Song (autor: Paweł Kicman)
  • Stalker 2: Heart of Chornobyl (autor: Krystian „UV” Smoszna)
  • The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (autor: spikain)
  • Diablo IV: Vessel of Hatred (autor: Rafał „Gailantar” Sankowski)
  • Retro na każdą okazję. Przegląd składanek – Arkadiusz „Cascad” Ogończyk poleca pięć kompilacji gier retro lub utrzymanych w starym stylu
  • Neva (autor: Eugeniusz Siekiera)
  • Life Is Strange: Double Exposure (autor: Witold)
  • Świeże, dobre, niezależne – 9kier przedstawia siedem gier niezależnych, którymi warto się zainteresować

Publicystyka

  • Izolacja. Prawdziwa królowa Obcych – rajmund kroi tort z okazji 10. urodzin Obcego: Izolacji – znakomitego survival horroru i przykładu rewelacyjnego wykorzystania licencji filmowej
  • W poszukiwaniu Smoczych Kul. Dragon Ball – Gruby AL opisuje barwne dzieje kultowej marki, która skończyła w tym roku 40 lat
  • Felieton. Odkryłem urok emulacji (autor: Arkadiusz „Cascad” Ogończyk)
  • Kosmiczni faszyści i orkowie-grzyby. Warhammer 40,000 – Paweł Kicman przedstawia mroczne i brutalne uniwersum WH40K
  • Wszystkie oblicza smoczej ery. Ewolucja Dragon Age’a – Dawid Sych przypomina drogę od taktycznej gry fabularnej do akcyjniaka z elementami RPG, jaką przebył obchodzący 15-lecie cykl BioWare’u
  • Między światami. Psychologia przestrzeni granicznych – DaeL wyjaśnia, dlaczego tzw. przestrzenie liminalne budzą dyskomfort, i prezentuje przykłady wykorzystania tego zjawiska w grach
  • Wysokobudżetowe horrory nie mają sensu. The Evil Within – Tomasz „Ninho” Lubczyński-Wojtasz wraca do dzieła Mikamiego (ojca Resident Evil), które zderzyło się z brakiem zainteresowania tradycyjnymi survival horrorami
  • Gry wiecznie żywe: Prince of Persia – Smuggler przypomina legendarną produkcję, która 35 lat temu powodowała opad szczęki i na zawsze wpisała się do kanonu gier
  • Felieton. Mój własny Silent Hill (autor: Jan Błachowicz)
  • Fetch quest idealny. Planescape: Torment – Karol Laska pokazuje na przykładach, jak twórcy 25-letniego erpega zamieniali w pamiętne doznania nawet banalne „zadania kurierskie”
  • Rozwal mi brykę. Walka w pojazdach – Paweł Kicman przygląda się wymarłym już niemal grom, których esencję stanowi rozwałka na torach wyścigowych, drogach i bezdrożach
  • Gry na krawędzi pojmowania. Produkcje meta – Rafał „Gailantar” Sankowski przybliża tytuły, które idą pod prąd i burzą czwartą ścianę, zamiast budować upragnioną przez większość odbiorców immersję
  • Tak gra Brazylia. Drogie hobby – Krzysztof „Otton” Kempski prezentuje w najnowszym odcinku swojego cyklu ogromny, lecz z pewnych względów niezagospodarowany rynek brazylijski
  • Muzeum Zabawy: Więcej techniki, mniej wyobraźni – Bartłomiej Kluska dzieli się refleksją na temat zmieniającej się natury zabawek
  • Dlaczego chcemy bawić się w koniec świata? Postapokalipsa w grach – Mateusz Bonifaczuk zastanawia się, dlaczego tak mocno przyciągają nas światy po zagładzie
  • Szare jest piękne! Narodziny PlayStation – Smuggler przypomina okoliczności powstania konsoli, która 30 lat temu wstrząsnęła branżą gier wideo
  • Złote lata kawiarenek internetowych – Bartłomiej Kluska przywołuje czasy, w których ze względu na wysokie ceny domowego internetu surfowanie po sieci rozkwitało w kafejkach
  • Magazyn Kulturalny – dział z recenzjami filmów, seriali, książek, płyt i komiksów

Technologie

  • Kontrapunkt: Czy warto jeszcze wierzyć w Intela? – Krigor i Chen Pi przyglądają się niewesołej sytuacji „Niebieskich”, którzy przysnęli i zostali w tyle za konkurencją

Testy

  • Procesory najnowszej generacji – Krigor wyciska w testach siódme poty z modeli Ryzen 7 9800X3D, Core Ultra 9 285K i Core Ultra 5 245K
  • Megatest: Peryferia dla graczy – Krigor sprawdza po 12 modeli klawiatur i myszek gamingowych
  • Konsola Sony PlayStation 5 Pro
  • Router TP-Link Archer BE230
  • Dysk Kingston Fury Renegade 4 TB Heatsink
  • Telefon Realme GT 7 Pro
  • Słuchawki Turtle Beach Atlas Air

Endgame

  • Action Redaction – sześć stron listów od Czytelników i odpowiedzi na nie
  • Szpile: Przegląd kwartału – dwustronicowy wybór szpil z ostatnich miesięcy i pasek komiksowy Śledzia
CD-Action 01/2025