Od dziś na kioskowych pułkach znajdziecie najnowszy numer CD-Action 02/2024 w wersji papierowej. Wersja cyfrowa pojawił się w sprzedaży już ósmego marca, ale my tutaj lubimy jednak fakturę pod palcami, prawda?
Tak prezentuje się zawartość numeru:
INTRO
• CD-Action EXPO – zapraszamy na tegoroczną edycję naszej imprezy, tym razem do Łodzi!
GRAMY
• Palworld (wczesny dostęp, autor: Wokulski)
• The Inquisitor (autor: Smuggler)
• Skull and Bones (autor: Otton)
• Sovereign Syndicate (autor: Karol Laska)
• Like a Dragon: Infinite Wealth (autor: Witold)
• Super Mario RPG (autorka: Ranafe)
• The Thaumaturge (autor: Cursian)
• Tekken 8 (autor: Cascad)
• Avatar: Frontiers of Pandora (autor: Eugeniusz Siekiera)
• Persona 3 Reload (autor: Otton)
• Against the Storm (autor: Mac Abra)
• Mario vs. Donkey Kong (autor: Łukasz Morawski)
• Prince of Persia: The Lost Crown (autor: Łukasz Morawski)
• The Finals (autor: SztywnyPatyk)
• Helldivers II (autor: Huwer)
• Pacific Drive (autor: enki)
• Stargate: Timekeepers (autor: DaeL)
• Suicide Squad: Kill the Justice League (autor: Paweł Kicman)
• Banishers: Ghosts of New Eden (autor: Cursian)
• Tomb Raider I-III Remastered (autor: Łukasz Morawski)
• SteamWorld Build (autor: Patryk Wypchło)
• Silent Hill: The Short Message (autor: rajmund)
• Świeże, dobre, niezależne – 9kier przybliża pięć gier niezależnych, którymi warto się zainteresować
PUBLICYSTYKA
• Zmierzymy się z Wiedźminem. Rozmowa ze studiem Mighty Koi – Paweł Kicman zamienił parę słów z Marcinem Grzegórskim, założycielem studia, które wzięło na tapet Thorgala i „Pana Lodowego Ogrodu”
• Krajobraz po burzy. Sytuacja Unity – Filip Chrzuszcz przybliża niedawne zamieszanie wokół producenta popularnego silnika do gier, posiłkując się wypowiedziami przepytanych na tę okoliczność developerów
• Starość też radość. Silver gaming – Mateusz „Papkin” Witczak rozmówił się z socjologiem dr. Damianem Gałuszką na temat „srebrnych graczy”, czyli starszych osób pasjonujących się grami
• Felieton. Tylko emocji brak (autor: Łukasz Morawski)
• Solidarność w pikselach. Związki zawodowe – Paweł Kicman wprowadza w temat związków zawodowych w branży gier i dzieli się rozmową przeprowadzoną z przedstawicielami Związku Pracowników Branży Gier działającego m.in. w CD Projekcie Red
• Felieton. Zwolnijcie, bo zwolnicie (autor: Mateusz „Papkin” Witczak)
• Felieton. Kolosy na glinianych nogach (autor: Patryk Wypchło)
• Od rewolucji do bylejakości. 20 lat serii Far Cry – Łukasz Morawski przypomina losy jednego z najpopularniejszych cyklów gier
• Felieton. Pokolenie SH2 (autor: rajmund)
• No Payne, no gain. Jak powstał Max Payne – Smuggler zaprasza na podróż w przeszłość do narodzin studia Remedy Entertainment i pamiętnej gry Max Payne
• Gry wiecznie żywe: seria Alice (autor: Eugeniusz Siekiera)
• Niesłusznie zapomniane: Evil Twin – Kroniki Cypriena (autor: Eugeniusz Siekiera)
• Felieton. Kalejdoskop wspomnień (autor: Eugeniusz Siekiera)
• Kultowe studio. O sekcie, która robiła gry – DaeL przedstawia niezwykły epizod historii branży gier, w którym główną rolę odegrał kobiecy ruch religijny
• Technōs Japan. Złoty medal ośmiobitowej komedii – bolo przypomina studio, które pragnęło – i potrafiło – robić gry po prostu zabawne
• W grach szaleństwa. Narodziny survival horroru – rajmund cofa się do początków gatunku przeżywającego obecnie renesans
• Rytuał milczącego wzgórza. O związkach Silent Hilla z alchemią – DaeL dowodzi, że grając w pierwszego Silent Hilla, uczestniczymy wraz z głównym bohaterem w rytuale okultystycznym
• Musical interaktywny. Nowe szaty gatunku – Karol Laska przygląda się grom flirtującym z klimatami broadwayowskimi
• Oswoić Yakuzę czy tam Like a Dragon – Cascad wyjaśnia, co cykl Yakuza / Like a Dragon ma do zaoferowania, a czym nie jest
• Gdy gracze biorą sprawy w swoje ręce. Mody do gier – Cursian poleca cztery wybitne mody dorównujące jakością dziełom profesjonalnych developerów
• Felieton. Nie żyje DCEU, niech żyje DCEU! (autor: Gruby AL)
• Suicide Squad po polsku – Gruby AL poleca komiksy wydane w naszym kraju tym, którzy chcieliby bliżej poznać Legion Samobójców
• Mario po godzinach. Inne gry z Mario – Łukasz Morawski omawia produkcje ze słynnym hydraulikiem nienależące do gatunku platformówek
• Zbieranie gier. Ekscentryczne hobby czy dobra inwestycja? – Bartłomiej Kluska porusza temat gier wideo jako obiektów coraz bardziej cenionych przez zawodowych kolekcjonerów
• Przygodę z planszówkami czas zacząć! – Ranafe zachęca do sięgnięcia po gry planszowe, polecając niemal 20 bardzo zróżnicowanych tytułów
• Muzeum Zabawy: Historyjki z gum – Bartłomiej Kluska przypomina szał na historyjki komiksowe z gumy Donald czy zdjęcia samochodów z Turbo
• Magazyn Kulturalny – dział z recenzjami książek, filmów, seriali, płyt i komiksów
TECHNOLOGIE
• Kontrapunkt: Apple Vision Pro – Krigor i Chen Pi dzielą się swoimi opiniami na temat gogli rzeczywistości mieszanej produkcji Apple’a
• Xbox przegrał? O najnowszej odsłonie wojen konsolowych – Krigor przedstawia obecną sytuację Xboksa, który, zostawszy w tyle za PlayStation, szuka drogi do sukcesu
• Odświeżone karty graficzne Nvidii – Krigor przetestował cztery karty RTX z oznaczeniem „Super” i wyjaśnia, czy warto się nimi zainteresować
TESTY
• Kontroler Turtle Beach Stealth Ultra
• Telefon Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
• Słuchawki Logitech G Astro A50 X
• Mikrofon SteelSeries Alias
ENDGAME
• Action Redaction – sześć stron wiadomości od Czytelników i odpowiedzi na nie
• Szpile: Przegląd kwartału – dwustronicowy wybór Szpil z ostatnich miesięcy i pasek komiksowy Śledzia
Cena: 35 zł (15 zł za pdf).