CD-Action #344 03/2025 od wtorku jest już w sprzedaży

Informacja trochę spóźniona, ale… no nic nie poradzę :). Od minionego wtorku na kioskowych półkach można już znaleźć nowy #344ty numer czasopisma CD-Action. A oto co znajdziemy na jego łamach.

INTRO

• Opcje dialogowe: Co z tym Switchem 2? – w nowej rubryce dzielimy się przemyśleniami związanymi z konsolą Nintendo
• Cronos: The New Dawn – Karol Laska odwiedził krakowską siedzibę Bloober Teamu, by zobaczyć w akcji nadchodzącą grę twórców remake’u Silent Hill 2

GRAMY

• Atomfall (autor: Łukasz Morawski)
• Split Fiction (autor: Witold)
• Fatal Fury: City of the Wolves (autor: Radosław Pisula)
• Blue Prince (autorka: 9kier)
• Clair Obscur: Expedition 33 (autor: Paweł Kicman)
• Commandos: Origins (autor: Mac Abra)
• South of Midnight (autor: Gruby AL)
• Doom: The Dark Ages (autor: Krigor)
• The Midnight Walk (autor: Eugeniusz Siekiera)
• Wanderstop (autorka: Ranafe)
• Tainted Grail: The Fall of Avalon (autor: Krzysztof „Otton” Kempski)
• The First Berserker: Khazan (autor: Krzysztof „Otton” Kempski)
• The Precinct (autor: Eugeniusz Siekiera)
• The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered (autor: Cursian)
• Tempest Rising (autor: Witold)
• Świeże, dobre, niezależne – 9kier poleca siedem gier niezależnych, którymi warto się zainteresować

PUBLICYSTYKA

• Droga na Olimp. Seria God of War – Krzysztof „Otton” Kempski przypomina 20-letnią historię jednej z najważniejszych marek PlayStation
• Gry niezależne. Mali zbawcy wielkiej branży? – Mateusz Bonifaczuk przygląda się charakterowi i roli gier niezależnych
• Felieton. Na czyjejś łasce (autor: Krzysztof „Otton” Kempski)
• Palcem po mapie. Fenomen GeoGuessr – Paweł Kicman przedstawia grę stanowiącą świetne wprowadzenie do świata OSINT-u, czyli białego wywiadu
• Białe wampiry, gadające ryby i czarny blues. Nowa fantastyka Głębokiego Południa – Karol Laska bierze pod lupę specyfikę nurtu southern gothic zanurzonego w klimacie południowych stanów USA
• Zabawa w oszustwa. Cheaty – Krzysztof „kris” Hasiński przybliża korzyści płynące z oszukiwania w grach singlowych
• Nie tylko rozrywka. Edukacyjna rola gier – Dawid Sych wskazuje edukacyjny potencjał mainstreamowych gier, które nie powstały z myślą o dydaktyce
• Coś więcej niż id… Koncepcje Freuda w grach wideo – DaeL wyjaśnia, jak teorie ojca psychoanalizy odbijają się w produkcjach takich jak Silent Hill 2, Spec Ops: The Line czy Ace Attorney
• Felieton. Sony nienawidzi fanów Bloodborne’a (autor: rajmund)
• Wiedźmińskim szlakiem słowiańskości – Jakub Pabisz pokazuje na przykładzie kilku gier, jak twórcy czerpią z dorobku kulturowego Europy Środkowo-Wschodniej
• Gry wiecznie żywe: Tony Hawk’s Pro Skater 2 (autor: Łukasz Morawski)
• Ostatnia wojna Atari. Historia linii komputerów ST – Bartłomiej Kluska przypomina obchodzącą 40-lecie rodzinę 16-bitowych komputerów, które rywalizowały z Amigą
• Tak gra Kanada. Dobro narodowe – Krzysztof „Otton” Kempski zaprasza tym razem do Kanady, która stworzyła gamedevowi warunki do rozkwitu
• Felieton. W rytmie muzyki (autor: Jan Błachowicz)
• Dooma branży. Jak id Software wstrząsnęło światem gier – Jakub „Jaqp” Dmuchowski wspomina legendarną serię, która rozpoczęła szał na FPS-y
• Czy gry będą droższe? – Filip Chrzuszcz wgryza się w temat nieuniknionego wzrostu cen gier
• Rockstar, co tak długo? 12 lat czekania na GTA VI – Paweł Kicman roztrząsa powody, dla których tak długo wypatrujemy nowego Grand Theft Auto
• Baśń o wizji w grach albo Wtóre słowo o poziomie trudności – Rafał „Gailantar” Sankowski spogląda na wysoki poziom trudności jako element wizji artystycznej
• Czy potrzebujemy gier na wyłączność? – Arkadiusz „Cascad” Ogończyk wraca do czasów, w których wszystkie liczące się konsole walczyły o odbiorców pamiętnymi exclusive’ami
• Magazyn Kulturalny – recenzujemy filmy, seriale, książki, płyty i komiksy

TECHNOLOGIE

• Kontrapunkt: Czy Europa poradzi sobie bez amerykańskiej elektroniki? – Krigor i Chen Pi dyskutują o ewentualnych następstwach wojny celnej dla naszego kontynentu
• Ćwierć wieku na orbicie. Międzynarodowa Stacja Kosmiczna – Krigor opowiada o prawdziwym cudzie techniki, na pokład którego wkroczy niebawem pierwszy Polak w historii
• Megaporadnik: Gry w kieszeni. Pomysły na wakacyjną rozrywkę – radzimy, jaki sprzęt zabrać ze sobą na wakacje, by zawsze mieć pod ręką ulubione produkcje

TESTY

• Skrzynia biegów Turtle Beach VelocityOne Multi-Shift
• Smartfon vivo X200 Pro
• Karta graficzna Zotac Gaming GeForce RTX 5060 Ti 16 GB Twin Edge
• Karta graficzna Aorus GeForce RTX 5060 Elite 8 GB
• Platforma testowa – Krigor przedstawia sprzęt, którego używamy, testując np. karty graficzne

ENDGAME

• Action Redaction – sześć stron wiadomości od Czytelników i odpowiedzi na nie
• Szpile: Przegląd kwartału – dwustronicowy wybór szpil z ostatnich miesięcy i pasek komiksowy Śledzia