CD-Action Heroes of Might and Magic

Liczba stron: 124
Cena: 27,99 zł
Wydawca: Gaming Tech Esports Media SA
Redaktorzy prowadzący: Barnaba Siegel, Witold Tłuchowski
Zespół redakcyjny: Konrad Belina-Brzozowski, Dawid Biel, Kacper Brzuszek, Grzegorz Burtan, Wojtek Chaber, Roman Chojnacki, Patryk Drożdżowski, Franciszek Fanslau, Jakub Gańko, Mateusz Jarosz, Grzegorz Karaś, Paweł Kicman, Marcin Kosikowski, Łukasz Morawski, Sławomir Osiak, Joanna Pamieta-Borkowska, Jacek Paśnik, Zbyszek Piotrowicz, Jerzy Poprawa, Paweł Raban, Adam Saczko

CD-Action Heores of Might and Magic - okładka

Wstęp

Niewiele gier cieszy się w Polsce równie kultowym statusem, co Heroesy III. Nic dziwnego – „trójka” w momencie premiery zachwycała, wyprzedzając jakością konkurencję o kilka długości. Mimo lat nie stała się jednym z klasyków, które świetnie się wspomina ale do których niekoniecznie bezboleśnie się wraca. Nie, po blisko ćwierć wieku wciąż potrafi schwytać w swoje sidła nieostrożnego dziennikarza włączającego grę tylko na chwilę by zrobić dwa screenshoty na potrzeby wspominkowego tekstu. l ten, gdy po kilku godzinach przyciśnięty głodem odrywa się od komputera zdziwiony przypomina sobie, że jutro nie czeka go kartkówka z polskiego, a wysyłka magazynu do druku – choć przecież dopiero co znów miał 10 lat, jak gotów byłby przysiąc. Tak oczarować potrafią tylko tytuły godne swojej legendy.

Heroesy III to jednak więcej niż legenda, bo sceny sieciowa czy moderska tytułu rozwijają się dziś prężniej niż kiedykolwiek. By nie skupiać się wyłącznie na przeszłości, podjęliśmy współpracę z ekipą H3.GG, największymi w Polsce specjalistami od współczesnej rozgrywki sieciowej. Mamy nadzieje, że kolejne 120 stron artykułów ostatecznie udowodni, że HoMM III nie tylko było świetną pozycją, ale – z pomocą kilku modów – pozostaje nią do dziś. Acz o tym akurat chyba nie musimy Was przekonywać.

Cieszymy się, że jako CD-Action możemy uczestniczyć w całym fenomenie Heroesów nie jedynie jako pasywni beneficjenci sentymentu, a od sprawczej strony. Tak jak przy organizacji finałów Mistrzostw Świata oraz Pucharu Polski mieliśmy misję zrzeszenia aktywnych oraz nieaktywnych graczy, tak teraz za zadanie postawiliśmy sobie, aby nie żerować na wspomnieniach i dostarczyć wam rzetelną lekturę; żeby rozbić na atomy poczciwych… „Hirołsów” sprzed lat, odkurzyć to, co zapomniane, ale też wgryźć się w rzeczy, które dziś napędzają społeczność.

Mamy nadzieję, że numer o Heroesach Wam się spodoba. A kto wie – może nie jest on ostatnim wydaniem specjalnym CD-Action?
Barnaba Siegel i Witold Tluchowski

Spis treści

003 Wstęp / Spis treści

004 Heroes Of Might and Magic III
004 Nieśmiertelni „Hirołsi”. Fenomen Heroes III
012 Heroes of Might and Magic III. Recenzja sprzed ćwierćwiecza
018 O co w tym wszystkim chodzi? Fabuła HoMM III
022 Jak zrobić idealny dodatek dwa razy, czyli o rozszerzeniach Heroes III
026 Niebiańska kuźnia niespełnionych marzeń. Zaginione miasto w HoMM III
028 Heroes Chronicles. Od bohatera do zera i z powrotem, czyli historia Tarnuma
030 Wywiad z Davidem Mullichem. Ojciec Heroesów III
036 Wywiad z Paulem Anthonym Romero. Od Beethovena do Barbary Streisand
044 HoMM III: The Board Game. Gdy odetną prąd, legendarna marka nie umrze

052 Mody
052 Wśród pirackich braci. HoMM III: Horn of the Abyss
056 Gdy gracze biorą sprawy w swoje ręce
060 Nadchodzi Dzień Rozliczenia! HoMM III: Day of Reckoning
062 Fabryka, czyli fauna, nauka i technika

066 Heroes III online
066 HotA, topka i ogórki, czyli jak grać w Heroes III w sieci
070 Omówienie miast HoMM III – Zamek / Bastion / Forteca / Inferno / Nekropolia / Loch / Twierdza / Cytadela / Wrota żywiołów / Przystań
080 Megaporadnik: Jak grać, aby wygrać
086 Podsumowanie Pucharu Polski

092 Retro
092 Moc i magia. Historia New World Computing
098 King’s Bounty
100 Heroes of Might and Magic I
102 Heroes of Might and Magic II
104 Heroes of Might and Magic IV
106 Heroes of Might and Magic V
108 Might & Magic Heroes VI
110 Might & Magic Heroes VII
112 Heroesy na konsolach
114 Jak to się wszystko zaczęło. Historia Might and Magic
118 Spin-offy Might and Magic – Arcome Age / Crusaders of Might and Magic / Warriors of Might and Magic / Legends of Might and Magic / Shifters of Might and Magic / Dark Messiah of Might and Magic

120 Varia
120 W kącie za meblościanką