Dziś swoją premierę ma książka „GameOverDrive. Historie z polskiej branży gier wideo”, pióra Pawła Olszewskiego. Jeśli zamówiliście swój egzemplarz w przedsprzedaży, to możliwe, że tak jak ja, już czytacie.
O książce:
Ile było wersji pierwszego Wiedźmina i dlaczego po premierze jego ostatecznej iteracji CD Projekt niemal splajtował? Kto na długo przed autorami przygód Geralta z Rivii tworzył w Polsce gry komputerowe, które z powodzeniem sprzedawano na Zachodzie nakładem samego Electronic Arts? Jak to możliwe, że najpopularniejszą w Polsce konsolą pierwszej połowy lat 90. XX wieku została piracka podróbka sprzętu Nintendo? Jak polski gamedev przeszedł z giełdy na ul. Grzybowskiej na tę z ul. Książęcej – Giełdę Papierów Wartościowych? To tylko kilka pytań, na które odpowiada „GameOverDrive”.
Książka opisuje narodziny, rozwój i późniejsze niesamowite przyspieszenie polskiej branży gier wideo. Na tle historii światowego rynku gier, poprzez wzajemnie przeplatające się, pełne ciekawostek i nieoczywistych zwrotów akcji historie z polskiej branży, pokazuje, jak rodzime gry przeistaczały się z lokalnych ciekawostek w ikony globalnej popkultury.