Nie będę ukrywał i się rozwodził. Od razu powiem, że wydanie specjalne CD-Action dotyczące Heroes of Might and Magic jest laurką dla trzeciej części gry. Bo to ona jest tutaj daniem głównym i to o niej jest przytłaczająca większość tekstów.
Ale co konkretnie?
Podróż zaczniemy od zbadania jej fenomenu. Potem będziemy mogli zapoznać się z recenzją wprost z 1999 roku, choć z poprawioną delikatnie interpunkcją. Skupimy się na fabule, dwóch dodatkach, historii Tarnuma czy opowieści o jeszcze jednym mieście, które finalnie nie trafiło do gry. Przynajmniej na razie. Przy okazji będziemy mogli przeczytać wywiad z Davidem Mullichem, ojcem serii oraz Anthonym Romero, odpowiadającym za ścieżkę dźwiękową w kilku odsłonach. Na koniec tej sekcji, autorzy przybliżą nam grę planszową, gdybyście chcieli odejść od komputera i rozegrać partyjkę trzecich hirołsków na stole.
Przejdźmy do kolejnej sekcji, która poświęcona jest modom, a te jak wiadomo, potrafią odmienić oblicze nie jednej gry. I tak też uczyniła modyfikacje nazwane Horn of the Abyss czy Day of Reckoning, rozwijające podstawkę i jej dwa dodatki o kolejne miasta i ulepszenia.
A gdyby komuś znudziło się samotne granie i zapragnął sieciowych potyczek, to to też jest możliwe. W tej części czeka nas solidny poradnik jak w ogóle grać po sieci oraz przybliżenie wszystkich dostępnych miast i znajdujących się w nich jednostek (także tych z modów). Nie zabrakło szczegółowego poradnika jak grać żeby wygrać oraz relacji z Pucharu Polski, który odbył się w październiku 2022 roku.
Następnie przejdziemy do działu nazwanego „Retro” i tu trochę odpoczniemy od trzeciej części serii, a skupimy się wszystkich pozostałych odsłonach. Zarówno tych starszych zaczynając od pierwowzoru, którym było King’s Bounty, jak i nowszych. Nie mogło oczywiście zabraknąć przybliżenia historii New World Computing, a także szybkiego przeglądów rożnych spin-offów na różne platformy.
Na końcu dostaniemy jeszcze jeden artykuł zatytułowany „W kąciku za meblościanką”, który w sumie… nie ma nic do powiedzenia i został chyba wrzucony tylko by wypełnić trzy pozostałe strony.
Generalnie rzecz biorąc, omawiane wydanie specjalne CD-Action skupia się głównie na Heroes of Might and Magic III i pod tym względem wyczerpuje temat solidnie, choć pewnie nie kompleksowo. Jeśli graliście lub nadal gracie w tę odsłonę, lektura zapewne będzie przyjemna, sentymentalna i ciekawa. Za to szata graficzna momentami jest trochę przesadzona i przeszkadza w czytaniu. Szczególnie w miejscach gdy tekst zlewa się z tłem, a takich fragmentów jest tu nadzwyczajnie dużo.