Liczba stron: 84
Cena: 7.99 zł
Wydawca: Independent Press
Redaktor naczelny: Marcin Górecki
Z-ca red. naczelnego: Marcin Sikora
Zespół redakcyjny: Banan, Tomek Bykowski, Krzysztof Janicki, Łukasz Kurkowski, Marcin Kawa, Miłosz, Oskar Nowak, OG, Janusz Wasilewski
Oprawa graficzna i skład: Independent Design Group
Korekta: Mac daddy
Druk: Elanders
Wstęp
Nintendo zdradziło czym będzie ich nowy, tajemniczy i rewolucyjny produkt i… sam nie wiem, co o tym sądzić. Czy to krok we właściwą stronę? Czy to kolejna rewolucja na miarę GameBoya, najlepiej sprzedającej się konsoli wszech czasów, czy też pełen desperacji ruch mający być odpowiedzią na powszechne uwielbienie dla specyfikacji PlayStation Portable? Wypowiem się dopiero, gdy zobaczę tę zabawkę w akcji na E3. Będzie to o tyle ciekawe, że tuż obok Sony będzie wystawiać swojego „Walkmana XXI-wieku”, czyli właśnie PlayBoya. Ach, szykuje się kolejna niesamowita wystawa…
Ale to będzie dopiero w maju. Tymczasem kolejne święta już za nami i tak jak można było przypuszczać, liczba wydanych w tym okresie dobrych gier przerosła graczy. Czy uwierzycie, że najlepiej sprzedającą się konsolową pozycją w Europie w okresie świątecznym okazał się, średnio naszym zdaniem udany Medal of Honor: Rising Sun, a tymczasem fenomenalne i nowatorskie Bayond Good & Evil nie załapało się nawet do pierwszej dwudziestki? Że jak zwykle FIFA 2004 wyprzedziła Pro Evolution Soccer 3? Oto co w dzisiejszych czasach znaczy siła reklamy… Szkoda BG&E (które swoją drogą zostało już w USA przecenione i kosztuje 19.99 dolarów), szkoda wielu innych gier, które nie powstaną bo wydawcy nie będą chcieli ich finansować.
Przyszłość ambitnych pozycji nie wygląda różowo na tle kolejnych dwóch informacji. Pierwszą są wynik badań opublikowane niedawno przez Sony, które mówią, że blisko 80 procent graczy nie kończy gier. Dochodzą do pewnego momentu i nudzą się, odrzucając pozycje w kąt.
Drugą jest nieuchronne nadejście kolejnych konsol nowej generacji, a co za tym idzie przerzucenie się najlepszych developerów na nowe systemy. Przy produkcji gier na 16-bitowe konsole wystarczał zespół złożony z kilku ludzi. Gdy nadeszło PS one czy Nintendo 64 – zespoły liczyły po kilkanaście osób. Teraz największe i najbardziej płodne ekipy liczą kilkadziesiąt głów, a w ekstremalnych przypadkach (Kojima i MGS2) nawet setki. Można się spodziewać, że ta liczba znów się powiększy.
Co to oznacza?
Większe koszta dla wydawcy, który nie będzie chciał finansować niepewnych produktów. Dobre licencje, kontynuacje – to będzie w cenie i na tym skupi się cała branża przeskakując na next geny. Dodatkowo wyniki badań Sony dobitnie pokazują, że nie warto już tworzyć długich historii. Kilka, kilkanaście w zupełności wystarczy. Tak będzie – chcemy tego, czynie. I gdyby tylko gry były tańsze…
Dobra. Luty w Neo to miesiąc horrorów, Final Fantasy i gier muzycznych. W przypadku horrorów zebraliśmy wszelkie możliwe informacje o trzech nadchodzących dużych pozycjach z tego gatunku, w tym o fantastycznie zapowiadającym się Forbidden Siren, którego reżyserem jest twórca pierwszej części Silent Hill. FFX- troszkę inne, niż zwykle, ale jak zawsze dobre. A gry muzyczne… Mam wrażenie, że w tym roku nastąpi na nie prawdziwy boom w USA i Europie. Przedstawiamy ich historię i sprawdzamy nowości. I tak, na początku czułem się nieco dziwnie wyjąc w duecie z Bananem „Careless Whispers” do dwóch mikrofonów podłączonych do PS2, ale zaręczam, że to świetna zabawa.
Do przeczytania za miesiąc.
Gulash
Spis treści
004 Wstęp
004 Spis treści
006 News
006 Nintendo DS
007 MGS: Twin Snakes / Drakengard
008 BloodRayne 2 / Tim Burton’s Nightmare Before Christmas
010 Fight Club / Plaque of Darkness / Way of the Samurai 2
012 Fight Night 2004 / Race Driver 2
014 Darkwatch Curse of the West / Hitman Contracts / Monster Hunter
015 Star Wars Battlefront
016 NanoBreaker / Neo Contra
017 Animal Crossing
018 Specjał – Muzyczna rewolucja
024 Specjał – Horror Show
024 Resident Evil Outbreak
026 Silent Hill 4 The Room
028 Forbidden Siren
030 Wywiad z reżyserem Forbidden Siren
031 Recenzje
031 Gregory Horror Show Soul Collector (ps2)
032 Fatal Frame 2 The Crimson Butterfly (ps2)
034 Maximo vs Army of Zin (ps2)
036 Kaena (ps2)
037 Mario Party 2 (gcn)
038 WWE Smackdown! Here Comes thePair (ps2)
040 Final Fantasy X-2 (ps2)
047 ESPN NHL Hockey (ps2, x)
048 Monster Rancher 4 (ps2)
049 Spawn Armageddon (ps2, x, gcn)
050 Sonic Heroes (ps2, x, gcn)
051 Asterix & Obelix XXL (ps2)
051 Cabela’s Dangerous Hunts (ps2, x)
051 Maximum Chase (x)
052 Corvette (x)
052 Alarm for Cobra 11 (ps2)
052 Virtual On Marz (ps2)
053 Arx Fatalis (ps2, x, gcn)
054 Super Farm (ps2)
054 Mobile Suit Gundam Encounters In Space (ps2)
054 Sitting Ducks (ps2)
055 Crouching Tiger, Hidden Dragon (ps2, x)
056 Fallout Brotherhood of Steel (ps2, x)
057 Arc: Twilight of the Spirits (ps2)
058 Culdcept (ps2)
059 Deus Ex Invisible War (x)
066 Pocket Warrior
066 News
067 Max Payne
067 Need form Speed Underground
067 Sonic Battle
067 Mission Impossible Operation Surma
067 The Sims Bustin’ Out
060 Help
060 Final Fantasy X-2
069 Tips & Tricks
068 Mobile Arena
070 Splinter Cell: TSA (n-gage)
070 Tony Hawk’s Pro Skater (n-gage)
070 Moto GP (n-gage)
070 Red Faction (n-gage)
070 Rayman 3 (n-gage)
071 Fight Club
073 Neon
076 Prenumerata
079 Faq
082 Finisher
Plakaty – Final Fantasy X-2 (dwa różne)
Numer zdominowała recenzja Final Fantasy X-2 oraz horrorów, co do których dostaliśmy garść zapowiedzi oraz not. Miłośnicy muzykowania przy konsoli też znajdą coś dla siebie.