Neo Plus 03/04 (63)

Liczba stron: 84
Cena: 7.99 zł
Wydawca: Independent Press
Redaktor naczelny: Marcin Górecki
Z-ca red. naczelnego: Marcin Sikora
Zespół redakcyjny: Banan, Tomek Bykowski, Krzysztof Janicki, Łukasz Kurkowski, Marcin Kawa, Miłosz, Oskar Nowak, OG, Janusz Wasilewski
Oprawa graficzna i skład: Independent Design Group
Korekta: Mac daddy
Druk: Elanders

Neo Plus 03/2004 (63) okładka

Wstęp

Nareszcie!! Nareszcie Capcom porzuca sztywne ramy, w których flagowa seria tej firmy tkwi od mniej więcej ośmiu lat. Jeśli dotychczas nie traktowaliście poważnie Resident Evil , to czas zrewidować te poglądy. Szykuje się gra mogąca zrewolucjonizować konsolowe horrory – piękna, rozbudowana i… dostanie ją na wyłączność GameCube.
Uprzedzę nieco fakty. To, o czym przeczytacie w newsach na kolejnych stronach może wzbudzić Wasze zdziwienie, niedowierzanie i niechęć. „Resident bez zombiaków i Umbreli? To już nie będzie stary, doby Resident…”. Zgadza się. Ale czy naprawdę chcecie po raz kolejny dostać odgrzewany kotlet z nowym scenariuszem? Ja nie i cieszę się, że Shinji Mikami i jego ludzie nie boją się zerwać z wiążącą ich gry konwencją, która dziś wydaje się już nieco archaiczna i prymitywna. Naturalnie gra może okazać się również strasznym gniotem, ale czy ktoś o zdrowych zmysłach w to wierzy? Zapewne za miesiąc nastąpi prawdziwy wylew screenów, które z ochotą opublikujemy w Neo. No a w Residenta z pewnością zagramy na E3.
Kolejnym ciekawym newsem jest Burnout 3. I to zarówno sama gra, jak i to, co wokół niej się dzieje. W grę wierzymy – z pewnością ekipa Criterion nie zepsuje tego, co udało im się osiągnąć poprzednimi częściami. O wiele bardziej istotny jest fakt, iż wydaniem gry i „współpracą developerską z Criterion” zajmie się Electronic Arts. Dla Criterion oznacza to naturalnie kokosy – odpowiednią promocje i dobrą dystrybucję mają zapewniona już na wstępie, ale nie wiadomo, czy EA nie wpłynie za mocno na całokształt produktu. Pierwsze oznaki tego już są widoczne – tryb online pojawi się tylko w wersji PlayStation 2, a gra w ogóle nie została zapowiedziana na GameCube. To może martwić, ale takie są najwyraźniej prawa biznesu.
Ogólnie rozumiana komercja wydaje się być wrogiem kreatywności, ale to chyba nie do końca tak. Oczywiście to wydawcy gier w największym stopniu decydują o kształcie rynku, jednak to właśnie komercyjne sukcesy dają początek kolejnym, innowacyjnym produkcjom. Jeśli Burnout 3 sprzeda się dobrze, być może Criterion dostanie dofinansowanie by dokończyć swój niewątpliwie intrygujący shotter fpp Black, and którym pracują już do dawna. Ma być dla shooterów fpp tym, czym Burnout dla wyścigów – tak enigmatycznie wyrażają się o nim autorzy.
Idźmy dalej tym tropem: Gdy przeczytacie znajdujący się w numerze materiał o francuskich developerach, z pewnością dostrzeżecie, że zanim rozpoczęli prace nad kolejnymi projektami, wcześniej zwyczajnie zarabiali pieniądze tłukąc kolejne licencje, czy sequele. Dopiero gdy stanęli na własnych nogach, mogli z pasją oddać się temu, co kiełkowało w ich umysłach od dłuższego czasu. Potrzebne są komercyjne hity, żeby mogły powstawać również i niszowe pozycje. Fatalna sprzedaż ICO nie zniechęciła Sony do wyłożenia pieniędzy na sequel – NICO, ale stało się tak dlatego, że dobrze sprzedały się inne gry tej firmy. Komercyjne gry.
Wracamy do nas. Wydaje się, że marzec będzie zimny, ale N+ z pewnością Was rozgrzeje – nowy Bond, Rise to Honour, Frobidden Siren, Final Fantasy Crystal Chronicles i kilka innych tytułów to pozycje z pewnością warte Waszej uwagi. Zapraszamy do lektury. Lada dzień powinna także wstać nasza odświeżona strona WWW, na którą również nie omieszkajcie zajrzeć. Pozdrowienia od całej redakcji.
Gulash

Spis treści

004 Wstęp
004 Spis treści

006 News
006 Resident Evil 5
007 Burnout 3
008 Samurai Warriors / Ninja Gaiden
010 Men of Valor: Vietnam / Gladiator: The Shadow of Rome
012 100 Bullets / Bujingai: The Forsaken City
014 Juiced / World War Zero: Ironstorm / Samuraj Jack!
015 Van Helsing
016 Flat-Out / Malice
018 The Chronicles of Riddick / Bad Boys 2
019 Rallisport Challenge 2
020 Cy Girls / Killer 7
021 Crimson Sea 2 / Syberia 2

022 Specjał – Jet Li – Rise to Honour / Wywiad z Jetem Li
026 Specjał – Francuski łącznik

031 Recenzje
031 James Bond 007: Everything Or Nothing (ps2, x, gcn)
035 Tokyo Xtreme Racer 3 (ps2)
036 SOCOM II US Navy Seals (ps2)
038 Nightshade (ps2)
039 Downhill Domination (ps2)
040 Pitfall The Lost Expedition (ps2, x, gcn)
045 Fame Academy (ps2)
045 Risk: Global Domination (ps2)
045 Disney’s Extreme Skate Adventure (ps2, x, gcn)
046 Dragon Ball Z Budokai 2 (ps2)
046 Underworld: The Eternal War (ps2, x)
047 Billy Hatcher and the Giant Egg (gcn)
048 Mafia The City of Lost Heaven (ps2)
050 Kaan: Barbarian’s Blade (ps2)
050 Star Trek Shattered Universe (ps2, x)
051 Flipnic (ps2)
052 Baldur’s Gate Dark Alliance II (ps2, x)
054 Wrath Unleashed (ps2, x)
055 R-Type Final (ps2)
056 Final Fantasy Crystal Chronicles (gcn)
058 WWE Raw 2 (x)
058 WWE Wrestlemania X8 (gcn)
058 The Seed Wrzone (ps2)
059 Unreal 2: The Awakening (x)
060 Forbidden Siren (ps2)

064 Pocket Warrior
064 News
065 Baldur’s Gate: Dark Alliance
065 Metroid: Zero Mission
065 Pitfall: The Lost Expedition
065 Corvette
065 Mr. Driller 2

066 Help
066 Gangsta’s Paradise
069 TIps & Tricks

063 PES Party
068 Mobile Arena
070 Fight Club
072 Neon
077 Prenumerata
079 Faq
082 Finisher

Plakaty – Final Fantasy Chrystal Chronicles / Rise to Honour

W tym numerze zarządziło Forbidden Siren zgarniając notę 9.0, choć i kilka innych produkcji zasługuje na uwagę jak Final Fantasy Crystal Chronicles (7.9), Baldur’s Gate Dark Alliance II (8.3), SOCOM II (8.1) czy wreszcie okładkowy James Bond 007: Everything or Nothing z notą 9.0. Poza tym jest ciekawy artykuł o francuskich developerach oraz wywiad z Jetem Li.