Liczba stron: 84
Cena: 7.99 zł
Wydawca: Independent Press
Redaktor naczelny: Marcin Górecki
Z-ca red. naczelnego: Marcin Sikora
Zespół redakcyjny: Banan, Krzysztof Janicki, Łukasz Kurkowski, Michał Mielcarek, Miłosz, Oskar Nowak, Adam Zdanowski
Oprawa graficzna i skład: Independent Design Group
Korekta: Mac daddy
Druk: Elanders
Wstęp
A zatem… Nabrali nas? Piękne i obszerne prezentacje, które oglądaliśmy na E3 były jedną wielką przykrywką dla faktu, że żaden z producentów konsol nie ma jeszcze gotowego sprzętu nowej generacji, a jedynie efektowne i błyszczące obudowy? Microsoft swoje nowe gry prezentował na dozbrojonych Macach (czyli devkitach Xbox 360), trailery gier na PlayStation 3 były jedynie renderowanymi filmami i chyba najlepiej w moich oczach wypadło Nintendo, które nie wzięło udziału w lansowaniu się na siłę, choć „krzywo stojące pudełko” (copyright by Adrian Chmielarz) to wszystko, na co było stać Wielkie N. Widać za wcześnie, na odkrywanie wszystkich kart.
„Jak to?” – zakrzyknie niejeden z Was czytając te słowa. „Przecież Phil Harrison twierdzi, że wszystkie trailery gier zostały przygotowane w oparciu o specyfikację techniczną PS3 i właśnie tak będą wyglądać gry nowej generacji”. Przez grzeczność nie zaprzeczę. Ba, chciałbym, żeby tak było. Ale specyfikacja chipów graficznych to jedno, a ruszenie takiego potwora, jak Killzone nowej generacji w czasie rzeczywistym, to drugie. Bo specyfikacja chipa nie uwzględnia takich szczegółów jak algorytmy Sztucznej Interlineacji, czy choćby zaawansowana fizyka świata, którą konsola też przecież musi liczyć. Krótko mówiąc – nie wierzę, że Killzone na PS3 będzie tak wyglądał w akcji. Jestem w stanie wyobrazić sobie, że kilka najnowszych chipsetów Nvidii połączonych szeregowo jest w stanie wygenerować w czasie rzeczywistym taką animację, jak wspomniany trailer Killzone, ale jeśli to ma być interaktywna gra… Nie daję wiary. Ale jeśli tak będzie (a cały czas łudzę się, że tak), zjem z radości ten numer enplusa. Macie moje słowo.
Standardowo wakacje to okres posuchy, nie inaczej jest i w tym roku. Choć kilka dobrych rzeczy się znalazło. Tekken 5, nowy Medal of Honor, Batman, Killer 7 i długo wyczekiwane GTA: San Andreas na Xboxa to niewątpliwie gwiazdy numeru i właśnie te pozycje proponujemy sprawdzić w lipcu. Przemodelowaliśmy nieco NEONa, by lepiej się go czytało. Do pisania dla Neo Plus wrócił też nasz (i Wasz) ulubiony Adrian Chmielarz i choć zarzeka się, że nie wie, czy na stałe – spróbujemy go przycisnąć. Z radością też zapraszamy do udziału w eliminacjach do pierwszej polskiej edycji słynnego King of Iron Fist Tournament, czyli turnieju Tekkena o tytuł Króla Żelaznej Pięści, a dwie dzikie karty na finał możecie zdobyć biorąc udział w naszym konkursie. Impreza zapowiada się znakomicie, a nagroda robi wrażenie. Szlifujcie swoje mętności przed eliminacjami i nie zapomnijcie zajrzeć do kiosków pod koniec lipca, po sierpniowy numer Neo Plus – za miesiąc wracamy wraz z kolejnym Numerem.
Gulash
Spis treści
004 Wstęp
004 Spis treści
006 Newsflash
006 Gizmodo
008 Hitman: Blood Money
010 Scarface
012 Dragon Quest VIII: Journey fo the Cursed King / Gene Troopers
014 Peter Jackson’s King Kong
015 Marc Ecko’s Getting Up Contents Under Pressure
016 Lumines
017 Evil Dead Regeneration
018 X-Men Legends II: Rise of the Apocalypse / Capcom Classic
020 Call of Duty: Big Red One / Devil Kings
021 Destroy All Humans
024 Odama / Wreckless 2/ Sonic Rush / Winback 2 / Rogue Trooper
026 Next-gen news
028 Raport – Electronic Entertainment Expo 2005 – część druga
036 Recenzje
036 Madagascar (ps2, x, gcn, pc)
038 Tekken 5 (ps2)
042 Conspiracy Weapons of Mass Destruction (ps2, x, pc)
042 Sonic Mega Collection Plus (ps2, x)
043 Spikeout Battle Street (x)
044 Batman Begins (ps2, x, gcn)
046 Dead to Rights II (ps2, x, pc)
047 Alien Hominid (ps2, x, gcn)
047 Formula One 2005 (ps2)
048 Killer 7 (ps2, gcn)
050 Knight Rider 2 (ps2)
050 Moto GP 4 (ps2)
050 Finny the Fish (ps2)
050 Digimon World 4 (ps2, x, gcn)
051 Squadra Corse Alfa Romeo (ps2, x, pc)
052 Advent Rising (x)
053 Atelier Iris Eternal Mana (ps2)
054 Brave: The Search for Spirit Dancer (ps2)
055 Raze’s Hell (x)
056 Medal of Honor Europen Assault (ps2, x, gcn)
060 Juiced (ps2, x, pc)
061 TT Superbikes (ps2)
062 Grand Theft Auto: San Andreas (x, pc)
063 Tork: Prehistorick Punk (x)
063 Yoshi Touch & Go (nds)
063 Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Melee (ps2, x, gcn)
063 World Snooker Championship 2005 (ps2, x)
064 Neon
066 Fight Club
068 PS One Zone
069 Kino
070 Retro – NES
072 Myślę, więc gram
073 Hardcore
074 Online World
075 Gawędy po FAI
076 Tipsy
078 Prenumerata
080 Faq
082 Konkurs.
W numerze jest trochę zmian. Ze swoim felieton powraca Adrian Chmielarz, a cały dział Neon został przebudowany. Aż się nie mogłem odnaleźć. Ale najważniejsze są gry, a w tym miesiącu pozamiatał Tekken 5 zgarniając notę 9.2, ale nieźle poradziły sobie także takie produkcje jak: Formula One 2005 (8.2), Killer 7 (8.1), Medal of Honor European Assault (8.2) czy GTA: San Andreas na Xboxa (9.4). Za to warto unikać: Knight Rider 2 (2.6), Finny the Fish (2.2) czy Tork: Prehistoric Punk.