PSX Extreme 08/2010 (156)

Liczba stron: 100
Cena: 7.99 zł
Wydawca: Grupa 69
Redaktor naczelny: Przemysław Ścierski
Zastępca Redaktora Naczelnego: Grzegorz Drabik
Zespół redakcyjny: Andrzej Błaszczyk, Mirosław Grabe, Norbert Konieczny, Bartek Majowski, Michał Mazur, Artur Salwarowski, Maciej Żmuda-Adamski, Tomasz Staroń, Jakub Szarleja, Marcin Teller, Bartosz Dawidowski, Przemysław Małecki

PSX Extreme 156 - okładka

Wstęp

Termin „3D” w branży gamingowej zaczyna nabierać nowego wymiaru. O ile kiedyś kojarzony był z grami opartymi o polygony i trzeci wymiar, tak dziś mianem 3D określa się głębię osiągniętą dzięki nowym technologiom wyświetlania obrazu. Boom rozpoczął pod koniec zeszłego roku kinowy „Awatar” wtenczas wydawało się, że owa nowinka nieprędko dotrze do naszych domów. Dziś okazuje się, że taki Samsung wyprodukował już druga generację telewizorów 3D, czerwcowy update firmware PS3 wprowadził obsługę 3D, a wraz z nim pojawiło się kilka pierwszych trójwymiarowych gier i dem. Do końca roku powinno pojawić się co najmniej kilkanaście nowych tytułów i tym samym posiadacze PS3 stoją na progu domowej ekspansji technologii 3D. Wychodząc temu naprzeciw, testujemy pierwsze wielowymiarowe gry i nowy telewizor Samsunga. Ural sprawdza czy faktycznie od grania z okularami na nosie boli głowa, czy są jakieś mankamenty „wieku dziecięcego”, w jakich rozdzielczościach pracują gry 3D i czy sam efekt wart jest zainwestowanych niemałych przecież funduszy w nowy sprzęt. Przy okazji wyjaśniamy działanie wszystkich popularnych technologii – zrozumiecie jaka jest różnica między trójwymiarem jaki oferować ma 3DS, a trójwymiarem zastosowanym w najpopularniejszych telewizorach oraz PS3. Jeśli komuś wydaje się, że 3D go nie interesuje, bo widział to coś w „sklepie dla idiotów” (i nie zrobiło na nim wrażenia), tym bardziej powinien przeczytać ten materiał, bo okazuje się, że szybki test jaki niektórzy z Was mieli okazję przeprowadzić, może być bardzo niemiarodajny. Szczegóły w numerze.

Kolejne novum, jakie już w tym roku zawita do naszych domów, to kontrolery ruchu Sony i Microsoftu. Butcher jest na razie jedyną osoba w redakcji, która miała okazję pobawić się PlayStation Move (Sony) oraz Kinectem (Microsoft), i mając jako takie porównanie, próbuje wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość. Przy okazji testujemy również nowy model Xboksa 360 S „Kinect ready” z dyskiem 250 GB, który ma zastąpić wszystkie dotychczasowe modele na rynku. Kolejny materiał dotyczy studia filmowego, z którego korzystają na razie polscy deweloperzy gier, a w przyszłości… kto wie, kto zapuka do Alvernii. Kilkadziesiąt kilometrów od Katowic, w iście kosmicznym kompleksie obok trasy A4 Katowice-Kraków (tak, chodzi o te kopuły), mieści się bardzo nowoczesne studio, w którym nagrywane są m.in. sesje motion capture ścieżki dźwiękowe. Ural złożył wizytę w Alvernii podczas jednej z sesji mocapowych dla potrzeb gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Wyszedł stamtąd pod dużym wrażeniem

W Co Nowego znajdziecie przede wszystkim duży playtest drugiej Mafii. Czeska gra wylądowała w szponach Myszaqa, który jako fan kina gangsterskiego żałuje, że tak nie wyglądają gry z serii Ojciec Chrzestny. Kali był w Paryżu zobaczyć R.U.S.E., niepozornie wyglądający RTS, który jak się okazuje, ma wielki potencjał i stanowi mocny punkt w kalendarzu premier na ten rok, szczególnie dla posiadaczy PS3, dla których przygotowano interfejs zgodny z PS Move. Na koniec pragnę zakomunikować, że udało nam się obniżyć koszty wysyłki kurierskiej w naszym sklepie wysyłkowym, które obecnie kształtują się na poziomie 13,90 zł (przy przelewie na konto) oraz 15,90 zł (płatne przy odbiorze). Wkrótce wystartuje również nowa strona wwwsklepu. Miło nam będzie jeśli skorzystacie z naszych usług, a wszelakie uwagi od poniedziałku do soboty przyjmuje mailowo i telefonicznie nasza ekipa sklepowa: Torba, Sojer i Bartek. Następny numer PSX Extreme pojawi się już o stałej porze (w okolicach 20-go sierpnia). Życzymy dalszego nieskrepowanego urlopowania i wakacjowania, najlepiej z PSX Extreme w dłoni. Do przeczytania za miesiąc. [sciera@psxextreme.pl]

Spis treści

003 Wstęp
003 Spis treści

004 Co nowego
004 Granie w obłokach
005 Ohayo Nippon
006 PlayStation Move vs. Kinect
008 Test konsoli Xbox 360 S 250 GB
010 Sonic Colours
012 Trójwymiar w imadle. Testujemy telewizory 3D i wybrane gry
016 Medal of Honor
018 Mafia II – playtest
024 R.U.S.E – playtest

028 Targi E3
030 Marvel vs. Campocm 3
031 Epic Mockey
032 inFamous 2
034 Need for Speed Hot Pursuit
035 Rock Band 3
036 Kirby’s Epic Yarn / Journey
037 Silent Hill
038 Spec Ops The Line
039 Portal 2
040 Donkey KOng Country Returns
041 The Legend of Zelda: Skyward Sword
042 Mortal Kombat
043 Twisted Metal
044 Dead Rising 2
045 Fable III
046 Kane & Lynch 2: Dog Days

048 Hyde Park

050 Recenzje
050 Singularity (ps3, x360)
052 Lego Harry Potter Years 1-4 (ps3, x360, wii)
054 Ninety-Nine Nights II (x360)
056 Naugty Bear (ps3, x360)
058 Crackdown 2 (x360)
060 Toy Story 3 (ps3, x360, wii)
061 Shrek Forever After (ps3, x360)
062 Transformers War for Cybertron (ps3, x360)
064 Sin and Punishment: Successor of the Skies (wii)

065 Pocket
065 Puzzle Quest 2 (ds)
066 Pockety na E3
067 Nientendo 3DS skazane na sukces
068 Dragon Quest: Sentinels of the Starry Skies (ds)

070 Bez tektury
070 Patchwork Heroes (psp)
070 Rocket Knight (ps3, x360)
071 Zeno Clash Ultimate Edition (x360)
071 Bit.Trip Runner (wii)
071 Duke Nukem: Manhattan Project (x360)
072 Abonament w PS3 czyli PlayStation Plus
072 Earthworm Jim HD (x360)
073 Monkey Island 2: Lechuck’s Revenge Special Edition (ps3, x360)

074 Hardkor
074 Zgrentgen – Read Dead Redemption
076 Zgrentgen – Alan Wake
078 Felieton – Od gracza dla graczy – Gry arcade: recepta na sezon ogórkowy?
079 Felieton – Okiem maniaka – Grasz? Płać!
080 5 kardynalnych błędów deweloperów na przykładzie Alpha Protocol
081 Graczpospolita
082 Powrót do przeszłości – Virtual Boy
084 Z wizytą w Alvernia Studios
086 Sesja mocapu z CD Project Red w Alvernia Studios
087 Paliwo nowej generacji
088 Jak historię przedłożyć, by się nie wyłożyć
090 To było grane – UFO: Enemy Unknown
091 Region filmowy – Nostalgia anioła / Alicja w krainie czarów / A L’interieur / Agora / Street Fighter: Legenda Chun-Li
092 RPG – Shepard zakłada średniowieczną kolczugę. Jak Dragon Age 2 staje się klinem Mass Effect
093 Rok Slime’a – Fenomen Dragon Quest IX
094 Listy
097 Prenumerata

Najlepiej ocenione gry: Singularity (8+), Lego Harry Potter Years 1-4 (8), Toy Story 3 (8), Dragon Quest: Sentinels of the Starry Skies (9-), Patchwork Heroes (8), Bit.Trip Runner (8), Monkey Island 2: Lechuck’s Revenge Special Edition (9)
Najsłabiej ocenione gry: Naugty Bear (2)