Dziś do sprzedaży trafił świeżutki numer magazynu PSX Extreme. Sam magazyn dorobił się też nowej strony internetowej (wraz ze sklepem), ale ta choć wystartowała w nocy, to z powodu błędnie generowanych e-wydań dla prenumeratorów, musiała zostać chwilo zamknięta. Choć dziś ma jeszcze powrócić. Zobaczymy.
Tymczasem przejdźmy do czerwcowego numeru, a oto wstępniak Rogera, podkradnięty z allegro, na którym też można kupić magazyn.
Square Enix kończy z ekskluzywnymi grami, Microsoft rozdaje swoje marki konkurencji, Sony coraz śmielej idzie w PC, cyfrowa dystrybucja już na dobre prześcignęła fizyczną, a jakby zawirowań było mało, większość dużych firm zamyka studia i zwalnia pracowników w ramach cięcia kosztów, restrukturyzacji czy naturalnej korekty. Branża zmienia się na naszych oczach i kolejna generacja konsol będzie wyglądała już zupełnie inaczej.
I o tych nieuchronnych zmianach poczytacie w nowym numerze PSX Extreme. W temacie numeru podjęliśmy choćby sprawę mikrotransakcji, które przybierają coraz śmielszą formę wyciągania od graczy pieniędzy. Analizujemy te najbardziej inwazyjne przypadki, ale badamy też historię i sprawdzamy, jak to wszystko się zaczęło i dlaczego wyśmiewana niegdyś „zbroja dla konia” jest dziś akceptowalnym standardem.
Przy okazji urodzin Nintendo 64 przenosimy się z Wami do początku lat 90. i opowiadamy o przetarciu szlaków dla trójwymiarowego Mariana w nieco inny sposób. A jeśli obejrzeliście serialową adaptację Fallouta i czujecie niedosyt, to na sześciu stronach trzeciego tematu numeru przedstawiamy Wam kompletną fabułę uniwersum, wliczając w to najważniejsze wydarzenia w historii nuklearnej zagłady Ziemi oraz frakcje, które panują na pustkowiach.
Choć w recenzjach czuć już okres wakacyjny, bo liczba testowanych gier nie przekroczyła nawet 25, to z pewnością zainteresuje Was Hellblade 2, recenzji której towarzyszy naprawdę ciekawy tekst o początkach marki i celtyckiej mitologii. SoQ zabrał się z kolei za koreański rynek gier, który po Lies of P i Stellar Blade wpadł na radar konsolowych graczy, ale prawda jest dość smutna i wcale nie taka kolorowa, jak się nam wydaje.
Na fali popularności Helldivers 2 przypomnieliśmy też, o co ten cały ambaras, czyli historię marki „Żołnierzy kosmosu”, w której niektórzy wciąż dopatrują się faszystowskich treści. Dlaczego uniwersum nigdy nie przebiło „Gwiezdnych wojen”? I jak radziły sobie adaptacje gier z robalami, których trochę jednak było? W numerze poczytacie też, czym jest crossover i jak wyglądały najbardziej szalone połączenia światów w grach wideo, zabierzemy Was też w podróż do czasów, gdy powstawały pierwsze plastikowe żołnierzyki oraz początków serii Army Men, która swego czasu była prawdziwym fenomenem z ogromną bazą gier.
Publicystycznych treści jest zresztą więcej, bo poznacie też arcyciekawą historię kryjącą się za procesem produkcji Baldur’s Gate 3, dowiecie się, jak wygląda praca kaskadera w Hollywood i jak próbowały ten zawód przedstawić gry wideo (Stuntmana pamiętacie?), zabierzemy Was do fascynującego i pełnego sekretów multiwersum mistrza horroru, Stephena Kinga, podpowiadając, jak należy czytać KingVerse, by się nie pogubić, i zajrzymy od kuchni na koncert muzyki z The Last of Us, gdzie udało nam się porozmawiać z Gustavo Santaolallą. A przecież nie wspomniałem nic o playtestach Drug Dealer Simulator 2 czy The Alters od 11 bit studios.
Miłej lektury i dziękujemy jak zawsze za wsparcie prasy drukowanej.
https://allegro.pl/oferta/psx-extreme-321-6-2024-15780441880