Total PlayStation 1/00 (5)

Liczba stron: 68
Cena: 25.00 zł
Wydawca: CGS Computer Graphics Studio
Redaktor naczelny: Dariusz Kazik
Współpraca: Piotr Wojtania, Rob Pegley, Daniel Griffiths, Mike Goldsmith, Stephen Pierce, Nicolas Di Constanza, Steve Merrett, Simon Kirrane, Pete Wilton, Keith Stuart, James Price, Steve Faragher, Steve Bradley, Tim Weaver, Lisa Fister, Jon Billington, Andy Butcher, Robin Alway, Jonathan Pugh, Clare Johnson, Andrew Collins
Druk: Elanders Polska

Total PlayStation 1/00 okładka

Wstęp

Czym jest strach? To pierwotne uczucie towarzyszące człowiekowi od zarania dziejów. Czemu miało ono służyć? Prawdopodobnie pomaga to ratować życie. Wszystkim chyba wiadomo, że przerażeniu towarzyszy zastrzyk adrenaliny, dzięki któremu człowiek może dokonywać rzeczy niemożliwych. Obecnie jednak dawna funkcja strachu straciła swoje znaczenie. Teraz boimy się dla przyjemności. Sporty ekstremalne, brawurowa jazda, wszystko to pomaga podnieść poziom adrenaliny we krwi. Stąd też olbrzymia popularność horrorów. Już od dawna pisarze straszą swoich czytelników. Wystarczy wspomnieć twórczość H.P. Lovecrafta (mitologia Cthulhu), czy Mary Shelley (słynny Frankenstein). Popularność współczesnych autorów powieści grozy, jak np. Stephen King (Lśnienie) i Graham Masterton (Manitou) także daje do myślenia. Po prostu lubimy się bać. Wraz z upowszechnieniem się kina, horror zawitał na ekrany. I chociaż dzisiaj stare filmy grozy z wilkołakami, wampirami i innymi potworami wydają się raczej śmieszne, to dawniej były po prostu przerażające. Zresztą słynny  Nosferatu, pierwszy film o wampirach, powstały we wczesnych latach dwudziestych po dziś dzień robi na widzach niesamowite wrażenie. Następnym etapem  była telewizja. Dzięki niej, każdy mógł przeżywać grozę w bezpiecznym zaciszu  własnego domu. Na potęgę zaczęły powstawać mniej lub bardziej udane ekranizacje powieści grozy. Ale pełne pole do popisu dały horrorom dopiero komputery  i konsole. Narodził się horror interaktywny. Temu tematowi poświęciliśmy właśnie ten numer Total PlayStation. Nie ma chyba posiadacza PlayStation, któremu tytuł  Resident Evil nic by nie mówił. Była to pierwsza część kultowej serii, która zapoczątkowała modę na horrory. Potem pojawiło się wiele gier tego gatunku, a my  wybraliśmy dla Was te najbardziej przerażające i najbardziej krwawe. Możecie być pewni, że po zagraniu w dema umieszczone na krążku, parę ładnych dni będziecie sypiać przy zapalonym świetle, nasłuchując, czy coś nie zakrada się pod okno Waszego pokoju. Śpijcie dobrze, HHAAhhaa, hhaa..  

Spis treści

003 Wstęp
003 Spis treści
004 Temat numeru – Survival Horror
008 Wywiad Shinji Mikami
013 Resident Evil
014 Resident Evil – detale
016 Resident Evil – recenzja
018 Resident Evil 2 recenzja
020 Resident Evil 3 Nemesis – zapowiedź
024 Silent Hill
026 Silent Hill – wywiad z Keiichiro Toyama i Takayashi Sato
028 Silent Hill – recenzja
030 Quake 2
032 Quake 2 – wywiad z Chrisem Stanforthem
034 Quake 2 – recenzja
036 Soul Reaver
036 Soul Reaver – wywiad z Sethem Carusem
040 Soul Reaver – recenzja
042 Dino Crisis
042 Dino Crisis – detale
048 Dino Crisis – recenzja
050 Deathtrap Dungeon
050 Deathtrap Dungeon – recenzja
054 Nightmare Creatures
056 Nightmare Creatures – recenzja
058 Doom
060 Doom – recenzja
062 Exhumed
064 Exhumed – recenzja

Do magazynu została dołączona płyta z demami (10 dem) prawie wszystkich recenzowanych gier oraz książeczka z opisami przejścia wybranych pozycji. Poza jednym ogólnym artykułem poruszającym survival horror jako gatunek i kilkoma wywiadami, zawartość numeru skupia się konkretnych grach. Polega to na kilku słowach o demie, czasem dorzuceniu paru detali na temat danej produkcji i recenzji. Fajna sprawa dla fanów horroru.