W piątek swoją premierę miała książka „Zagrajmy jeszcze raz” Arkadiusza Kamińskiego. Co prawda mój egzemplarz kupiony w przedsprzedaży utknął w centrum logistycznym, ale już w sobotę, sądząc po postach w socialmediach, wiele osób mogło już cieszyć się swoim tomem.
A o czym jest ta pozycja?
Gry wideo to klucz do najcenniejszych wspomnień. Pamiętasz ten niepowstrzymany dreszcz emocji, gdy po raz pierwszy uruchomiłeś komputer lub konsolę? Te chwile zostają z nami na zawsze. Dla wielu z nas to wtedy narodziła się prawdziwa miłość do gier. Nostalgia level 1000.
Na przełomie wieków w Polsce działy się cuda. Nasza szara codzienność zaczęła wypełniać się zachodnimi cudami techniki. Gry stały się oknem na nowy, fascynujący świat i wspólnym językiem, którym łączyliśmy się w społeczności pasjonatów.
Ta książka to powrót do tych niezapomnianych momentów pełnych emocji, które kształtowały nasze dzieciństwo. To opowieść o tym, jak gry wideo wpłynęły na całe pokolenie dorastające w latach 90. i na początku XXI wieku.
A tak prezentuje się spis treści:
- Rozdział 1: W szkolnej świetlicy
- Rozdział 2: Rodzinna gra komputerowa
- 2.1 Rambo
- 2.2 Pegasus Family Game
- 2.3 Nu, pogodi!
- 2.4 To gdzie to Nintendo?
- Rozdział 2 ½: Wóz Drzymały
- Rozdział 3: Gdzie się podziały kody?
- 3.1 There is no cow level
- 3.2 Wykończ go!
- 3.3 Trainer czyni mistrza
- 3.4 Pokolenie elektronicznych szulerów
- Rozdział 4: Jarmark Europa
- 4.1 Na giełdzie i na targu
- 4.1B Zbawiciele powiatowego gamingu!
- 4.2 Dobre, bo polskie
- 4.3 Przebudzenie gigantów
- Rozdział 5: Porozmawiajmy o piractwie
- 5.1 Rób to, co chcesz, pirat z okowów kpi. Jesteś piratem!
- 5.2 Na falach informacyjnej autostrady
- 5.3 Jak to jest być piratem. Dobrze?
- 5.4 A może jednak korsarze?
- 5.5 Abandonware – Łup
- 5.6 „Somehow, Piractwo returned”
- 5.7 Kajdany na rękach, kula u nogi
- 5.8 Nie będziesz miał nic…
- Rozdział 6: W sieci sieci
- 6.1 Nie można wyświetlić strony
- 6.2 Matrix
- 6.3 Pranie się po LAN-ie
- 6.4 Świat Warcrafta
- 6.5 Przeglądarkowe przygody
- 6.6 Neostrada do nieba
- Rozdział 7: W pogoni za trendami
- 7.1 M(l)emy
- 7.2 Igrzyska Olimpijskie
- 7.3 Małyszomania
- 7.4 Smocze kule
- Rozdział 8: BONUS: Kawie w grach
- 8.1 Świnie są super
- 8.2 Kliknij i graj
- 8.3 Świńska gra
- Rozdział 9: Gry w telefonie
- 9.1 Ściąga doskonała
- 9.2 Cały świat w twojej dłoni
- 9.3 Telefon Taco
- 9.4 Zmarnowany potencjał
- Rozdział 10: Krępujący okres nastoletni
- 10.1 The future is now, old man
- 10.2 Uleganie trendom
- 10.3 Dyski i lasery
- Rozdział 11: Stworki w czipsach
- 11.1 Łowca z Krainy Wielkich Mostów
- 11.2 Wybieram ARKANINA!
- 11.3 Telewizyjny Reset
- Rozdział 12: Dwie perspektywy
- Rozdział 13: b̷̥̤͇̰̬̠̳̼͎̽̐̃̆͠ȅ̵̲͉͔̻̘̪̒̊̄̚͝͝n̸̦̤̜̆
- Rozdział 14: Ocieplanie Wizerunku
- 14.1 Internetowa dystopia…
- 14.2 …nie ma znaczenia
- 14.3 Carmageddon TDR 2000
- 14.4 Pokémon Ruby/Sapphire
- 14.5 Heroes of Might and Magic IV
- 14.6 A może po prostu musieliśmy dojrzeć?
- Rozdział 15. Do zobaczenia!