Zagrajmy jeszcze raz – już na rynku

W piątek swoją premierę miała książka „Zagrajmy jeszcze raz” Arkadiusza Kamińskiego. Co prawda mój egzemplarz kupiony w przedsprzedaży utknął w centrum logistycznym, ale już w sobotę, sądząc po postach w socialmediach, wiele osób mogło już cieszyć się swoim tomem.

A o czym jest ta pozycja?

Gry wideo to klucz do najcenniejszych wspomnień. Pamiętasz ten niepowstrzymany dreszcz emocji, gdy po raz pierwszy uruchomiłeś komputer lub konsolę? Te chwile zostają z nami na zawsze. Dla wielu z nas to wtedy narodziła się prawdziwa miłość do gier. Nostalgia level 1000.

Na przełomie wieków w Polsce działy się cuda. Nasza szara codzienność zaczęła wypełniać się zachodnimi cudami techniki. Gry stały się oknem na nowy, fascynujący świat i wspólnym językiem, którym łączyliśmy się w społeczności pasjonatów.

Ta książka to powrót do tych niezapomnianych momentów pełnych emocji, które kształtowały nasze dzieciństwo. To opowieść o tym, jak gry wideo wpłynęły na całe pokolenie dorastające w latach 90. i na początku XXI wieku.

A tak prezentuje się spis treści:

  • Rozdział 1: W szkolnej świetlicy
  • Rozdział 2: Rodzinna gra komputerowa
    • 2.1 Rambo
    • 2.2 Pegasus Family Game
    • 2.3 Nu, pogodi!
    • 2.4 To gdzie to Nintendo?
  • Rozdział 2 ½: Wóz Drzymały
  • Rozdział 3: Gdzie się podziały kody?
    • 3.1 There is no cow level
    • 3.2 Wykończ go!
    • 3.3 Trainer czyni mistrza
    • 3.4 Pokolenie elektronicznych szulerów
  • Rozdział 4: Jarmark Europa
    • 4.1 Na giełdzie i na targu
    • 4.1B Zbawiciele powiatowego gamingu!
    • 4.2 Dobre, bo polskie
    • 4.3 Przebudzenie gigantów
  • Rozdział 5: Porozmawiajmy o piractwie
    • 5.1 Rób to, co chcesz, pirat z okowów kpi. Jesteś piratem!
    • 5.2 Na falach informacyjnej autostrady
    • 5.3 Jak to jest być piratem. Dobrze?
    • 5.4 A może jednak korsarze?
    • 5.5 Abandonware – Łup
    • 5.6 „Somehow, Piractwo returned”
    • 5.7 Kajdany na rękach, kula u nogi
    • 5.8 Nie będziesz miał nic…
  • Rozdział 6: W sieci sieci
    • 6.1 Nie można wyświetlić strony
    • 6.2 Matrix
    • 6.3 Pranie się po LAN-ie
    • 6.4 Świat Warcrafta
    • 6.5 Przeglądarkowe przygody
    • 6.6 Neostrada do nieba
  • Rozdział 7: W pogoni za trendami
    • 7.1 M(l)emy
    • 7.2 Igrzyska Olimpijskie
    • 7.3 Małyszomania
    • 7.4 Smocze kule
  • Rozdział 8: BONUS: Kawie w grach
    • 8.1 Świnie są super
    • 8.2 Kliknij i graj
    • 8.3 Świńska gra
  • Rozdział 9: Gry w telefonie
    • 9.1 Ściąga doskonała
    • 9.2 Cały świat w twojej dłoni
    • 9.3 Telefon Taco
    • 9.4 Zmarnowany potencjał
  • Rozdział 10: Krępujący okres nastoletni
    • 10.1 The future is now, old man
    • 10.2 Uleganie trendom
    • 10.3 Dyski i lasery
  • Rozdział 11: Stworki w czipsach
    • 11.1 Łowca z Krainy Wielkich Mostów
    • 11.2 Wybieram ARKANINA!
    • 11.3 Telewizyjny Reset
  • Rozdział 12: Dwie perspektywy
  • Rozdział 13: b̷̥̤͇̰̬̠̳̼͎̽̐̃̆͠ȅ̵̲͉͔̻̘̪̒̊̄̚͝͝n̸̦̤̜̆
  • Rozdział 14: Ocieplanie Wizerunku
    • 14.1 Internetowa dystopia…
    • 14.2 …nie ma znaczenia
    • 14.3 Carmageddon TDR 2000
    • 14.4 Pokémon Ruby/Sapphire
    • 14.5 Heroes of Might and Magic IV
    • 14.6 A może po prostu musieliśmy dojrzeć?
  • Rozdział 15. Do zobaczenia!
Zagrajmy jeszcze raz - Arkadiusz Kamiński - okładka